Senaste nyheter

Använder ni kläder?

Vi med djur Forum Hundar Utrustning Använder ni kläder?

Detta ämne innehåller 3 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av  djurfamiljen 3 år, 7 månader sedan.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Josephine
    Deltagare

Använder ni kläder på era hundar? Isf varför? För att det är gulligt eller för att skydda mot kyla/klumpar i pälsen?

Själv har jag en jacka på min hund när det är kallt ute därför att han inte har någon underull och fryser väldigt lätt.

Elin Eurén
    Deltagare

Jag har bara vart hundvakt till en hund som har ett vanligt vintertäcke när hon går ut och det är kallt ute. Har man en kinesisk nakenhund eller någon med ingen underull så skulle jag också sätta på denne jackor osv men aldrig klä upp den annat än på maskerad. en hund är en hund ingen docka eller en bebis. Jag skulle förringa hunden att vara och agera som en hund om jag klädde upp den som en prydnadspjäs. tycker det är ganska larvigt med kläder på djur men som sagt har haft bara katt än så länge. Hon vägrade ha tomteluva ens så…( hon var som en minihund följde oss i bland på vägen när vi gick till bussen eller gick på promenad nära huset där vi bodde)

Jag har vinterjacka på min hund om det är kallt eller blåsigt ute. Under vinter tid tycker jag är kläder nödvändigt om man har en hund som fryser lätt. Men för något år sen så köpte jag de första skorna för hon ofta fick köldkramp och inte ville gå ute, sen är det väldigt mycket salt på vägarna här i Stockholm. Men detta år köpte jag nya skor på grund av att de första skorna satt inte så bra. De nya sitter bra och är snygga 😉

djurfamiljen
    Forumledare

Aldrig för att det är ”gulligt”; tycker det är väldigt fel att spöka ut. (om det inteär snabba kort t.ex)

Har för att skydda mot kyla, regn, blåst 🙂 Vår sankt bernhard har för att skydda hennes leder nu när hon är gammal.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Hoppa till verktygsfältet