Senaste nyheter

Favoritras?

Vi med djur Forum Hundar Skaffa hund Favoritras?

Detta ämne innehåller 4 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av  Elin Eurén 3 år, 4 månader sedan.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Har ni någon speciell ras som ni tycker lite extra mycket om?

Jag tycker mycket om boxrar och är ägare till en 1,5 årig kille idag. Det är en sån glad ras med mycket energi och som samtidigt alltid vill göra sitt allra bästa. Några andra raser jag drömmer om att skaffa någon gång i framtiden är Border Collie och Shetland Sheepdog. Men det lär dröja ett tag fram till dess 😉

Så… vilka raser är dina favoritraser?

Josephine
    Deltagare

Min absoluta favoritras är papillon, sen gillar jag också Border collies, shelties och Australian shepherds. Afghanundar är väldigt fina, men inget jag skulle skaffa. Sen trubbnosar som fransk bulldogg, boston terrier och såklart boxer. 😉

djurfamiljen
    Forumledare

Har flera favoriter! 🙂
    Men några är

– Sankt bernhard
    – Papillon
    – Chinesecrested
    – Leonberger
    – Bostonterrier
    – Schäfer (bra avlade!)

Just nu har vi en sankt bernhard, en kines och en papillon/kines 😀

Yvonne
    Deltagare

Min absoluta favoritras är
    Old English sheepdog, men tätt följd av
    Schäfer. Jag tycker också mycket om Leonberger,
    Sankt Bernard och New Foundland. Alla stora hundar,
    men de måste vara renrasiga.

Elin Eurén
    Deltagare

Tycker att favoritraser skiftat för mig gällande hundar. Just nu är det dansk svensk gårdshund men det är nog för att jag träffat bra exemplar av rasen. allt beror på ägarna. Jag gillar schäfer och bordercollies bäst av dom stora hundarna . grannhundar som jag kommer bäst överens med är dom mindre raserna också. Skulle jag flytta i hop med någon skulle jag kunna tänka mig både katt och hund.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Hoppa till verktygsfältet