Senaste nyheter

Uppfyller anropen på fb något syfte?

Vi med djur Forum Hundar Övrigt Uppfyller anropen på fb något syfte?

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Elin Eurén 2 år, 9 månader sedan.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Elin Eurén
    Deltagare

Tycker att anropen om misskötta hundar bara ger oss som kan sköta hundar dåligt samvete för dom djur som blir misskötta av sina skötare. Det är bara hundstallarna som juridiskt får ansvaret för omplaceringar av djur som hamnat i fel ägares händer. Vilket syfte är själva anropen på fb?
    Körkort för att få skaffa hund borde införas och att dom som får utfärda körkorten är vissa utbildade uppfödare kanske via skk på något sätt eller vad tycker ni andra som skriver på forumet?

Anonym

Jag har inte tid. När kommer nästa undersökning?

Elin Eurén
    Deltagare

Jag menade att anropen om djur som är utsatta vad gör det med er blir ni mera frikostiga till stödorganisationer eller bläddrar ni bort historian på fb och liknande media?
    Visst vi skall ju bli mer humana mot djuren katter och hundar hästar som hanteras fel skall få upprättelse av bättre lämpade mattar och eller hussar.
    Inte under sommaren i alla fall blir det ingen undersökning

lindaochdilse
    Forumledare

Ja ibland blir det lite för mycket. Risken är väl att folk blir paranoida och om hunden skriker när man t ex försöker klippa deras klor eller något annat så kanske folk tror att man misshandlar… Men bra också att det uppmärksammas eftersom det är väldigt vanligt att djur missköts. Det kan ju dessutom i många fall gå väldigt långt innan det uppdagas och det som delas på facebook kan nå väldigt många människor.

Elin Eurén
    Deltagare

genom dom annonserna ser vi ju endast dom mest utsatt eventuellt döende djuren men jag vet inte om jag skulle våga ingripa när en hund misshandlas beror ju i vilket sammanhang jag ser detta. kontakta polisen skulle jag nog göra i alla fall så husse/ matte får sitt rättmätiga straff eventuellt fota händelsen med kamera ( mobilkamera). lite svårt att åberopa att något har hänt annars

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Hoppa till verktygsfältet