Senaste nyheter

Vad passar med schäfer

Vi med djur Forum Hundar Valpar Vad passar med schäfer

Detta ämne innehåller 5 svar, har 6 deltagare, och uppdaterades senast av  djurfamiljen 2 år, 8 månader sedan.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Maria
    Forumledare

Hej vi har en schäfer på fyra år och funderar på att köpa en till hund. Vsd tror ni passar med schäfer?

lindaochdilse
    Forumledare

Labbe kanske? Eller iaf någon av samma storlek.

Josephine
    Deltagare

Tror att nästan vilken hund som helst fungerar. Även små hundar då de flesta lätt kan motionera lika mycket som en schäfer som vuxna om de är vana att röra på sig.

Elin Eurén
    Deltagare

Alldeles beroende på vilken modell och storlek som passar med er familj, har sett ägare som haft knähund och schäfer och dom som har ungefär lika stora hundar i barnfamiljer. Jag har hört från en annan familj att man inte bör ha små hundar och schäfrar om man inte låter dem växa upp med varandra. Schäfer har ju lite vakthund i sig och knähundarna brukar inte förstå sig på dem rent psykologiskt. En urhund och en schäfer kanske skulle passa bättre i hop med Schäfer

Annika
    Deltagare

Jag vill så gärna ha en ny hund och eftersom jag är lite äldre undrar jag om det finns hundraser där valparna är lite lugnare. Jag tror inte att jag är ensam om den här frågan, så hur har ni gjort?

djurfamiljen
    Forumledare

SKulle säga alla raser.
    Välj ras efter vad du ska göra med hunden 🙂
    Är individerna som ska passa så att säga! 🙂

Vet många schäfrar som fungerar utmärkt med småhundar, även de som de inte växt upp med 🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Hoppa till verktygsfältet