Senaste nyheter

veterinäravgifter fär höga ?

Vi med djur Forum Katter sjukdomar och hälsa veterinäravgifter fär höga ?

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Elin Eurén 3 år, 3 månader sedan.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Elin Eurén
    Deltagare

Jag anser i bland att veterinärmottagningar tar ut fantasisummor för vissa operationer och ingrepp på katter . Det finns dom mottagningar som tar ut lägre avgifter men dom är få. tycker flera att priserna för vården av husdjur skenat i väg? Skall man behöva åka utomlands med sitt djur för att få skälga avgifter?

lindaochdilse
    Forumledare

Dessutom tar en del kliniker ut en undersökningsavgift utöver de andra kostnaderna. Vaccination, undersökning med provtagningar och munsanering inkl borttagning av flera tänder, kostade över 4000 kr för mig, och då hade de ändå lite rabatter. Det är inte meningen att det ska vara en klassfråga huruvida man har råd att ha djur eller inte! Djur får människan att må bra, det kan t o m bota personen från psykisk ohälsa och därmed göra att man kanske slipper äta antidepressiva. Alla ska kunna ha råd med djur. Det borde vara samma som med barn. Men så bra är det inte tyvärr… Vet att det finns veterinärmottagningar som har låga priser, men de finns inte överallt.

Elin Eurén
    Deltagare

Jag frågade en veterinär på Ekerö vad som är kostsamt för veterinärmottagningar eftersom de tar ut så höga avgifter i förhållande till djurets storlek och skadan problemet och då skylde han på inköpspris på läkemedel och deras arbetsbelastning. De flesta veterinärmottagningar har öppet på röda dagar och på kvällarna vissa dagar i veckan ob tillägg för veterinärer och djursjukvårdare kostar mottagningen pengar. därför har veterinärmottagningar höga avgifter.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Hoppa till verktygsfältet